Tuesday

Imi spui ca sunt frumoasa

"Ce a fost in capul tau cand ai scris asta, Octavian?"

Inocenta moare. Cateodata renaste din dureri pe care nu stiai ca le ai sau de care tineai cu dintii, convins ca asta te defineste. Cand te izbesc acorduri pe care le-ai mai auzit, desi e prima auditie.

Suna tampit, poate si pentru ca mi-e mult mai usor sa-mi "gandesc" gandurile decat sa le scriu. Orasul asta nu mai e ce-a fost, si-a pierdut din fascinatie si necunoscut. Dar sunt atatea orase in care ai putea sa poposesti, daca nu te-ai lasa legat de ceea ce ti-e cunoscut si schita a ceea ce sti sigur ca vrei, fara sa fi.

Am un dor acut de mare, de plaja si de muzica care-ti face sufletul sa se stranga punga.

Imi spui ca sunt frumoasa cu atata simplitate, de ma cutremura privirea ta. Ochii-ti zac morti sub pleoape pana ma trezesc si-ti zambesc. Atunci prind viata si-mi spun povestile pe care nu vei avea curaj sa mi le spui vreodata.

Imi spui ca sunt frumoasa cand sunt goala si ma ascund sub cearceaf, pentru ca am picioarele prea putin tonifiate, e prea multa lumina in camera sau pentru ca surprinzator, pudismul apare atunci cand ti-e draga persoana de langa tine. Poate daca n-ar conta, te-ai plimba prin camera ca o gazela, aplecandu-te dupa ceva ce nu e acolo, doar pentru placerea de a-i vedea privirea tulbure de dorinta. Dar asa, intregul sistem se rastoarna irational si nu e femeie pe lume sa-ti spuna de ce.

Imi lasi cafeaua pe masuta, stiind ca sigur nu ma voi trezi atunci. Stii ca nu-mi place sa ma privesti cand dorm, dar uneori te simt si ma face sa ma simt in siguranta. La fel ca atunci cand ma privesti din capatul celalalt al incaperii.

Noi putem trai si fara substante care ne acutizeaza simturile. Dar atunci cand facem uz de ele, te duc intr-o lume in care stii ca altfel cu greu ai ajunge, iti pun sentimentele pe masa, chiar langa picioare, te eviscereaza si te impacheteaza mai frumos.

Imi spui ca sunt frumoasa chiar si atunci cand stiu ca nu sunt. Pentru ca vezi dincolo de ce ti-am impus si chiar daca esti constient ca bariera nu va cadea, esti multumit cu atat, fara a fi patetic.

Imi spui ca sunt frumoasa mereu, desi de cele mai multe ori nu ma simt asa.

2 comments:

  1. Lasa-l sa te priveasca in timp ce dormi. E una din barierele pe care trebuie sa le lasi, iti va face bine si te vei simti in siguranta.
    Inca ceva, cuvintele se nasc din distante si din lipsuri. Cine sa scrie cand ii e bine ? Cand ai brate care te cuprind si buze care-ti spun cat esti de frumoasa, ultimul lucru la care te gandesti este sa scrii.

    ReplyDelete
  2. Durerea (fie si auto-impusa) creeaza. Oare un roman al fericirii cum ar suna? Probabil n-ar trece de primul capitol. Linearitatea ar fi de vina.

    ReplyDelete